My Business Development Project to TEB Invention Contest / TEB İcat Çıkar Yarışmasına Katıldığım Projem

Yastık Altındaki Altınlarımızı TEB Aracılığı İle Ekonomiye Kazandırmak.

Aşağıda sayılan nedenlerle hala ekonomimize kazandıramadığımız değerli metalleri

Altın Emeklilik Esnek Yatırım Fonu ile pazara sürmek.
.Bireysel güvenlik
.Bankalara olan güvensizlik
.Fiziksel sahip olma hissi

Pazar ve Hedeflenen Müşteri

Finansal Times Gazetesi: “TÜRKİYE’NİN YASTIK ALTINDAKİ 300 MİLYAR DOLARLIK HAZİNESİ”

TÜRKİYE ‘nin ‘saklı hazinesi’ olarak adlandırılan yastık altındaki altınların cari açık sorununu çözebileceği öne sürüldü. “Türkiye’de altın bir yaşam tarzı” diyen Financial Times (FT) gazetesi, yastık altındaki altının 300 milyar dolar civarında olduğu tahminlerine dikkat çekti.
Gazete, bu altının bir bölümünün finansal sisteme sokulması halinde büyümeye iki puan katkı yapacağını, cari açığı aşağı çekeceğini belirtirken, “Sadece 90 milyar dolarlık bir rezervi olan Merkez Bankası’nın gözü, herhalde milletin yastıklarında” esprisine de yer verdi.
Financial Times gazetesi, ‘BRICS ötesi’ köşesinde Türklerin altına olan düşkünlüğünü irdeledi.
BGC Partners ‘dan Özgür Altuğ’un altın ile ilgili bir araştırma notuna dayanarak “Türklerin, yastık altında 300 milyar dolar civarında altını var” diyen gazete, bunun hane halkı başına 32 civarında altın anlamına geldiğine de dikkat çekti. Financial Times gazetesi “Elbette ki bu, son bir kaç yılda, altın fiyatları yükselirken iyi bir yatırım olduğunu kanıtladı” ifadesini de kullandığı haberinde Altuğ’un, yastık altındaki altınların sadece yüzde 5’inin finansal sisteme sokulması ile GSYH’ya 2 puanlık katkı yapabileceğini, bunun da başka bir küresel krizin olumsuz etkilerini sınırlayabileceği yönündeki değerlendirmesini de aktardı. Altının aynı zamanda Türkiye’nin finansman ihtiyaçları yönünde de ‘büyülü’ bir etkisinin olabileceği görüşüne de yer verildiği haberde 2009 yılında ekonominin zor bir döneminde … Türkiye’nin ilk defa net bir altın ihracatçısı haline geldiğine dikkat çekilerek, “Bugün de benzer satışlar, cari açığı aşağı çekebilir” denildi.
Vatan Gazetesi-23.09.2011
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, 2010 yılında Türkiye’de 582 bin 715 çift evlenirken, 2011 yılı ilk üç ayında evlenen çift sayısı 99 bin 659 oldu.
Yaz aylarında ise aylık ortalama 60 bin düğün yapıldığı tahmin ediliyor.
Uzmanlar, Türkiye’de ortalama her düğünde 150 gram altının takıldığını ifade ederken, artan fiyatlar sonrası yaz aylarındaki düğünlerden her ay 410 milyon dolarlık altın talebi geldiğini belirtiyor.
En çok merak edilen altın fiyatlarının seyri konusunda değerlendirmeler yapan Altın Madencileri Derneği Başkanı Ümit Akdur, dünyada artık altın fiyatlarının arz-talep dengesinden koptuğunu belirterek, “Dünyada altının fiyatı son 10 yıldır artıyor.
Ancak üretimi artırınca fiyatları etkilemiyor. Konu dünyadaki kriz ve kağıt paraya duyulan güvensizlikle alakalı. Uzmanlar bize de fiyatların artış ivmesinin devam edeceğini söylüyor” diye konuştu.
YENİ ASIR GAZETESİ
Pazarın Problemleri ve İhtiyaçları

Bireysel güvenlik
Bankalara olan güvensizlik
Fiziksel olarak sahip olabilme hissi
Çözüm Önerileri
1. Bireysel güvenlik
1 : Halkın acil durumlar için elinde bulundurduğu altınlara (Değerli metalin tutarına) zaruri hallerde 24 saat boyunca dünyanın neresinde olursa olsun (Takas Bank hesabındaki fon tutarına) ulaşabilmesini sağlamak. Bunun için;
Altın Emeklilik Esnek Yatırım Fonu cep telefonu aplikasyonu ( Android,Apple iOS, BlackBerry 10, Windows Phone platformlarında) tasarlanabilir. Müşteriler bu aplikasyonu kullanarak fonlarındaki mevduatın durumunu gözden geçirip online olarak yatırım veya hesaptan havale yapabilirler.
Bankamatik kartının özellikleri arasına Altın Emeklilik Esnek Yatırım Fonu için direk bağlantı verilebilir. Bu özelliğin eklenmesiyle de müşteriler fonlarındaki mevduatlarının durumunu inceleyip yatırım kararını daha kolay gerçekleştirebilir.
Telefon bankacılığı ile yine bu fondaki tutara müdahale çok zaruri durumlarda (Fonun bozdurulup havale yapılabilme) yetkisi ve fona yatırılacak mevduatın hesaplar arası transferi müşteriye hareket serbestliği sağlayarak bankaya gelmeden yatırımını sesli olarak da yapabilmesine imkan verebilir.
Online Bankacılık işlemleri açısından Altın Emeklilik Esnek Yatırım Fonu içindeki risk dağıtım oranlarını ve mevduat yatırma işlemlerini müşteriye bilgisayarının başında yaptırabilmek hem zamandan hem de maliyetten kazandırabilecektir.
2. Bankalara olan güvensizlik
2:Piyasada pazarlaması yapılan Altın Mevduat Hesaplarının devlet güvencesi 50.000 TL. ile sınırlı iken Emeklilik Fonlarının %100 devlet güvencesi altında olmasını Vurgulayarak kendi pazarlama kampanyamızda avantaj olarak kullanabiliriz. Yine Emeklilik Fonlarındaki %25 devlet desteğini de (100 Çeyrek Altın getirenin otomatikman 125 Çeyrek Altın ) sahibi olacak olması satış stratejimizde yer bulabilir. Müşterinin toplu olarak yatırdığı altın miktarının Altın Emeklilik Esnek Yatırım Fonuna aktarımı asgari ücret miktarınca olacağından (%25 Devlet desteğini kesintisiz kullanabilmek için) bu işlem süresince tercihen Altın Vadeli Hesapta tutulan altın miktarı miktarıyla orantılı faiz getirisi de oluşturacaktır. Buda hem bankamıza hem de müşterilerimize ekstra kar edebilme olanağı yaratacaktır.
3. Fiziksel olarak sahip olabilme hissi
3:Fiziksel olarak Altına sahip olabilme duygusunu Mobil Aplikasyonların ve TEB Web Sayfasının Altın Emeklilik Esnek Yatırım Fonu ekranındaki grafiklerde Altın betimlemeleri kullanarak aşabiliriz.
(Kasa içindeki altın paraların Yatırım Fonundaki mevduat arttıkça miktarla orantılı fazlalaşması ) gibi …
1.Çözümdeki mobil telefon uygulamaları yan fayda olarak burada da işimize yarayacaktır. Fon hesabındaki mevduata 24 saat boyunca dünyanın her yerinden internet , telefon ve bankamatik kartı aracılığı ile ulaşılabiliyor olması fiziksel sahiplik hissinin yerini alabilecektir.

Örnek Senaryo

Mevcut durumda potansiyel müşteriler Altın birikimlerini gönül rahatlığı ile herhangi bir bankaya yatıramıyorlar. (Mevduatlarına istedikleri zaman ulaşamadıkları gibi , değerli metalin bedelinin Emeklilik Fonuna aktarımı sırasında prosesleri kolaylaştıracak ; bu işlem sürerken mevduatın çalışmaya başlayarak kazanca geçmesini sağlayacak bir sistem olmadığı; şimdiye kadar oluşturulmadığı için)
Detaylı Çözüm

Müşteri değerli metalini bankamızdaki uzman görevliye teslim ettikten sonra eğer yatırılan miktar asgari ücretten fazla ise Altın Emeklilik Esnek Yatırım Fonu ile beraber açılacak Vadesiz veya Vadeli Altın Hesabına ilk Fon bedelinden kalan miktar çalıştırılmak üzere yatırılır. (Müşteri Vadeli Hesabı kullanması için yönlendirilebilir)
Böylece hem Esnek Emeklilik Fonu Hesabını hem de Vadeli Altın Mevduat hesabını TEB Bankasında açtıran müşteri piyasaya sürebilmemiz için bize sermaye sağlamış olur. Bankamız da, mevduatta topladığı altınlardan belirli oranda MB’ye munzam karşılık olarak yatırır. Böylece MB’nin altın rezervi ve bankamızın da mevduat kredibilitesi artar. Dış kredi teminleri de kolaylaşır. Ayrıca, bankamız, mevduatında topladığı 24 ayar altınları kuyumculuk sektörüne kredi olarak kullandırabilir.

Satış stratejimiz Emeklilik Fonumuzun kazandırmaya başladığı dönemin Bankamızın değerli metali teslim alması ile başladığı vurgusu temel alınarak pazarlanabilir.

100 Çeyrek Altın Yatıranın + 25 Çeyrek Altını (Devlet desteği eklenince) = 125 Çeyrek Altınının olacağı basit ve anlaşılır bir dille kamuoyuna sunulabilir.
7 Çeyrek Altını Emeklilik Fonunun ilk ödemesi sayarsak 93 Çeyrek Altın Vadeli Hesapta bankamızda çalışacak ve iki tarafa da kazandıracaktır. Eğer müşteri Vadeli Altın hesabına bir ay boyunca yatırım yapmazsa ikinci ayın fon ödemesinden kalan 86 Çeyrek Altın Vadeli Altın Hesabında kazandırmaya devam edecektir. (Müşteri Vadeli Altın Hesabına ek yatırım yapması için yönlendirilebilir)
Ayrıca hem Altın Emeklilik Esnek Yatırım Fonundaki mevduata hem de Vadeli Altın Mevduat Hesabına 24 saat dünyanın her yerinden ve her türlü iletişim aracıyla erişim imkanı Müşterilerin bireysel güvenlik hissi yaşamalarını (bankamız aracılığı ile)ve yatırım olanaklarını anında değerlendirmelerini sağlayabilir.
Esnek Emeklilik Yatırım Fonunun risk dağıtımı özelliğini kullanarak müşterinin tekrar Altına yatırım yapabileceği ,Ana sermaye ya da Fon gelirini istediği şekilde paylaştırabileceği vurgulanabilir.
Yazılı ve sözlü medya reklamımızı kamuoyuna sunabileceğimiz ana kanallardır. Bankalarımızın camlarına asılabilecek ufak afişler ,billboardlar, TV reklamları, sosyal medya mecraları, Bloglar , Twitter, Facebook ve gazetelerdeki köşe yazarlarının olumlu inceleme yazıları paylaşmaları potansiyel müşterilere ürünümüzün faydalarını ve üstün özelliklerini anlatmamızı kolaylaştıracaktır.

Rekabet Alanında Güçlü Yönlerimiz
Vadeli mevduatlarda devlet güvencesi 50.000 TL. ile sınırlı iken Emeklilik Fonlarının %100 güvence altında olması piyasanın hala kullanmadığı bir satış argümanı. Reklama başladığımız anda kamuoyu Emeklilik Fonumuzun işleyişini merak edecektir.
Sağladığımız hizmetin üstünlüğü kulaktan kulağa yayılacak ve ilk biz başlatacağımız için markamız daha kalıcı olacaktır. (Selpak örneğinde olduğu gibi.)
Altın Emeklilik Esnek Yatırım Fonu’nun isim hakkının satın alınması rakip şirketlerin Altın ekini kullanamamalarını sağlayacağından , piyasada bilinirliğimizi dolayısıyla Pazar payımızı arttıracaktır.
Altın birikimlerine %100 devlet garantisi verildiğini vurgulayarak pazarlama yapacağımız için Kamuoyunun ilgisi sürekli aktif tutulacaktır.
Getirdiğimiz yeniliklerin (Emeklilik Fonundaki mevduatın 24 saat boyunca her yerden erişilebilir olması ve bunu mümkün kılan kanalların ;Fon Yönetimi için Mobil Aplikasyon tasarımı, Bankamatik Kartına Fon hesabını bağlama , Fonun telefon bağlantısı ile mevduatının arttırılabilmesi veya bozdurulup anında havale yapılabilmesinin) patenti satın alındığında piyasada Pazar üstünlüğü elde edilecektir.

Zayıf Yönlerimiz
Rakip şirketler Fonumuzun alacağı ( Altın Emeklilik Esnek Yatırım Fonu ) Markasının isim hakkını hukuki yollarla engellemeye çalışabilirler.
Alınan Patentlerin iptali için hukuki yollara başvurabilirler.
Benzer Fon sistemlerinin pazarlamasına başlayıp pazardan pay kapmaya çalışacaklardır.
Rakiplerimizin bizi engellemek için açacağı davalara öngörüyle yaklaşıp kanunlardaki boşlukları zekice kullanırsak bu girişimleri de Marka bilinirliğimizi arttırmak için avantaj olarak kullanabiliriz.(Reklamın iyisi ,kötüsü olmaz.)
Aşağıdaki ekran görüntüsünde 20. Maddede belirtilen açıklamada , isim hakkını alacağımız ( Altın Emeklilik Esnek Yatırım Fonu ) markası için sorun yaratabilecek herhangi bir görüş bulamıyorum.

Kendi Emeklilik Fonumuzu rakip Fonlardan ayıran özellikler
Altın Emeklilik Esnek Yatırım Fonu Marka İsim hakkına sahip olucak olmamız.
Yatırım Fonuna eklenen özelliklerin (Zaruri hallerde nakde çevrilip 24 saat boyunca çok kolay bir şekilde havale yapılabilmesi ve Yatırım miktarı arttırılmak istendiğinde Fonla paralel çalışan Altın Vadeli Hesabın varlığı) bunların Patentine sahip olucak olmamız.
Piyasaya ilk biz girerek pazar payının büyük dilimini kontrol edebilecek olmamız.
Pazardaki rekabetçi üstünlüğümüzü devam ettirecek şey ise ele geçirilen büyük Pazar payı olucaktır. Marka isim hakkı ve Patent kullanım özelliklerini belirli ortaklık yüzdeleriyle rakip şirketlere pazarlıyabilecek olmamız ek gelir imkanı oluşturabilecektir.
Ürünü Geliştirme Planı
Pazardaki rakip şirketlerin Faizsiz Emeklilik Katılım Hesaplarında kullandığı enstrümanları ( Sukuk ve benzeri faizsiz araçlar , katılım endeksi kriterlerine uygun hisse senedi , katılım hesapları ve altın fonları ) oluşturulacak yeni Faizsiz Altın Emeklilik Esnek Yatırım Fonu bünyesinde barındırılabilir.
Böylelikle muhafazakar müşteri kitlesinden de yatırım alarak rakip şirketlerle daha etkin rekabet edebiliriz.

Finansal Tahminler

2013 finansal döneminde 2 ton altını kasalardan , yastık altının güvensiz ve karsız biçiminden kurtarıp TEB Bankası aracılığı ile ekonomiye kazandırabilmek.
Agresif bir pazarlama stratejisi (Fonun sahip olduğu daha öncede belirtilen üstün özelliklere atıfta bulunmak) pazar payını büyülterek karlılığımızı arttırabilir.
Nakit akışımız pazarlama stratejisini takip eden 2. ay kara geçmeye başlayacaktır.
İşimizi büyütmek için ihtiyaç duyacağımız ortamı yüksek evlenme oranı ile (2011 yılı ilk üç ayında evlenen çift sayısı 99 bin 659 oldu.)halkımız oluşturmaktadır.

TEB Bankasından Beklenen Yatırımın Kullanım Alanları

Mobil Aplikasyonlar ve Web sayfası dizaynı güvenlik nedeniyle zaten dışarıya yaptırılamayacaktır.
Şirket içinde istihdam edilen bilişim görevlileri bu uygulamaları oluşturabilir.
100.000 $ lık Başlangıç Yatırımının
2000 $ ‘lık kısmı değerli metali bankada teslim alacak personele eğitim verebilmek için.
20.000 $ hassas terazi alımı şubelere zimmetlenecek aletler için.
50.000 $ Pazarlama kampanyası (Gazete ,Dergi ,TV ,Afiş ,Google Adwords ) reklamları için.
5.000 $ Projenin birinci ayındaki pazarlama faaliyetleri için.
23.000 $ Yedek Akçe olarak beklenmeyen acil harcamalar için.
Yukarıda sayılan bütün kalemler masraf olarak gösterilip Bankanın yıl sonu vergi matrahından düşürülebilmektedir.
İleride sermaye ihtiyacı olacağını zannetmiyorum.
Yatırım Bedeli ve Nakit Akış Tahminleri

Bugün 1. Ay 2.Ay 3. Ay 4.Ay
(100.000 $) (5.000 $) 45.000 $ 40.000 $ 100.000 $

Parantez içindekiler eksi nakit akışı.

 
Ayrıntılı İş Planı Yazmanıza gerek yok İş fikri olarak da başvurabilirsiniz şeklinde gelen maile karşılık eklediklerim.
1)Bireysel Emeklilik Sistemini müşterilerimize daha cazip hale getirebilmek için neler yapabiliriz?

TEB Bankası Bireysel Emeklilik Sistemi Hobi Kulüpleri (Garanti Bankası) örneğinde olduğu gibi oluşturulabilir. Bizim sistemimizi diğerinden ayıracak özellikler; Anlaşma yapılan hizmet sağlayıcı kulüplerin indirim avantajlarından “%10,%20,%30,%50” müşterilerimizin aileleriyle beraber yararlanabilmeleri olabilir.(Medyada BES sistemimize dahil olan müşterilerin hayallerini gerçekleştirmek için yaşlanmayı beklemelerine gerek olmadığı ve aileleriyle pek çok hoş deneyimi avantajlı bir şekilde paylaşabilecekleri vurgulanabilir.)
Hobi kulüplerimizin gençlerinde ilgisini çekmesi için aktif spor branşları ve güncel,kültürel aktivitelerle rakiplerimizden daha zengin bir çeşitlilik sağlarsak toplumun çok büyük bir kısmına hizmetlerimizi daha etkin tanıtma imkanı elde etmiş oluruz.
Hobi kulüplerini sosyal sorumluluk projelerine bağlantılı hale getirebiliriz. Müşteriler hem sosyal ve sanatsal hemde sporsal aktivitelerini Bireysel Emeklilik Sistemimiz aracılığı ile yönetebilir. Hobi kulüplerinin koordine edildiği web sayfası Facebook ve Twitter tarzı sosyal mecralarla entegre bir şekilde dizayn edilirse müşteriler daha rahat ve sık bir şekilde sisteme katılım sağlayabilirler.
Sosyal yardım etkinliklerine hobi kulüplerimizin web sitelerinde ve sosyal medya sayfalarında yer verirsek kamuoyunda sadece para kazanmak için kurulmuş bir şirket olmadığımız algısı yaratılabilir. Böylece müşterilerin gönlüne dokunarak bağlılıklarını kazanabiliriz.
Aikido hizmetinden yararlanan kişiler http://www.adimadim.org/ gibi sistemleri desteklemeleri için yönlendirilebilir.
Hobi kulübüne üye olan müşterilerin elde edeceği indirim avantajını yeni üyelere 1. sene %10,
2. sene %20,3. sene %30 uygulanabilir. Mevcut BES sistemimizden ayrılmaların en yoğun görüldüğü istatistiksel yıl için daha cazip indirimler sunulabilir.
Agresif bir satış politikası izlersek sağlanabilecek en yüksek indirimlerin BES sistemine dahil olma anı ile tüm kullanıcılar için başlaması müşteriler de TEB müşterisi olmanın bir ayrıcalık olduğu algısı yaratabilir.
Bu ekosisteme dahil olacak müşterilerin miktarca büyüklüğü sayesinde sürümden kazanacakları vurgulanarak hizmet sağlayıcı kulüplerin daha çok indirime gitmeleri sağlanabilir.
2)Sosyal medyayı bankamızı ve ürünlerini tanıtmak için nasıl daha etkin kullanabiliriz?

Facebook ve Twitter’da BES hobi kulüplerinin destekleyeceği sosyal yardım etkinliklerinde TEB markasının altyapı sağlayıcı ve destekleyici olarak geçmesi tanıtım ve pazarlama faaliyetlerimize çok verimli bir destek sağlayabilir. TEB BES Kulüpleri ağaç dikme veya kan bağışı hareketi gibi etkinliklerle sosyal medyada hit olacak başlıklar oluşturulabilir.
BES Kulüp üyeleri arasında kan bağışı ihtiyacını sistem içinde ki gönüllüler vasıtasıyla tedarik edebileceğimiz bir yapı oluşturulabilir.
3)TEB müşterilerinin beğeneceği kredi kartı kampanyaları veya yeni kredi kartı özellikleri neler olabilir?

TEB Kredi veya Bankamatik kartı her kullanıldığında “Pos ve ATM’de” Bireysel Emeklilik Fonuna 1 TL ek yatırım yapma özelliği müşterinin tercihine sunulabilir. Her tür ve boyutta ki fon sahipleri bu tarzda ki tasarruf yöntemini beğenebilir.
Kredi Kartı sahiplerine Biletix’de ayrıcalıklı sıra numarası ve öncelikli rezervasyon (İKSV üyeliğindeki gibi) avantajlar sağlanabilir.
Online alışverişlerde anlaşmalı e-ticaret siteleriyle daha fazla indirim ve taksit imkanı sağlanabilir.
BES Hobi Kulüplerinin avantajlarından kredi kartı sahibi olan ama BES üyesi olmayan müşterilerimiz az bir farkla yararlandırılabilir.
Böylelikle TEB Kredi kartı Paraf vb. kartlarla daha etkin rekabet edebilir.
4)Emekli müşterilerin bizi tercih etmesini sağlayacak yenilikçi ürün ve hizmetler neler olabilir?

Müşterilere sağlanacak 24 saat telefonla sağlık danışma hattı imkanı.(Bu hizmet tüm müşterilere de sunulabilir!)

5)Borsa ve VOB yatırımı yapan müşterilerin bizi tercih etmesini sağlayacak yenilikçi ürün ve hizmetler neler olabilir?

Borsa ve VOB eğitim dökümanlarının ve simülasyonlarının “Akbank ve Garanti” örneğinde olduğu gibi müşterinin hizmetine sunulması.
Rakip firmalardan ayrılmamızı sağlıyacak özellik ise eğitime online veya telefonla destek verebilecek,soruların yanıtlanabildiği (yetkili moderatörler ya da diğer kullanıcılar aracılığı ile) http://www.yatirimyapiyorum.gov.tr/ tarzında kendi markamızla forum oluşturulması.
6)Bireysel Emekilik Müşteri sayısını arttırmak için neler yapabiliriz?

Odea Bank’da henüz BES acenteliği yok.Bu bankayla ortaklık yapılabilir. Belirli bir yüzde ile onlar bizim sistemimize dahil olarak müşteri sayımızı arttırmamıza yardımcı olabilir. Onlarda kendi müşterilerine daha iyi hizmet sunabilme imkanı elde ederler.

7)Olası pazar payı rekabetlerine karşı ne tür önlemler alınabilir?
Aşağıdaki durum senaryosu gerçekleşmeden mevcut acentelik anlaşmalarının süresi mümkün olduğunca uzatılabilir. Özyeğin Üniversitesi’ne sponsorluk teklif ederek bu çalışmada avantaj kazanılabilir.

Fiba Bank BNP Baribas Emeklilik acenteliğini fesh edip Garanti Emeklilik acenteliğine geçiş yapması için ikna edilebilir. Bununla hem pazar payımız artar hem de kamuoyu nezdinde Fiba Bank bile Garanti Emekliliği tercih ediyor imajı oluşur.
Rakip şirket yöneticileri bu tarz düşünce içinde olabilirler.
8)Varlık Yönetiminde Çalışan Görevlilerin Yetkisiz Yatırım Kararları Sonucu Şirketi Zarar Ettirmelerinin Engellenmesi
ING ve Garanti Bankası örneklerinde olduğu gibi çalışanların hatalı ve/veya yetkisiz yatırım kararları sonucu şirketi yüksek miktarda zarar ettirmelerinin önüne geçilebilmesi için yatırım ekranını takip eden ve yönetimce belirlenen yatırım ve zarar eşiklerini aşan çalışanları onları denetleyen yetkili amirlerine sms ve e-mail ile bildiren bir yama programlanabilir.
9)Yatırım Fonu Sahipleri BES Hobi Kulüplerinin ayrıcalıklarından yararlandırılırsa bu tarz yatırımı tercih eden müşteriler bankamızı tercih edebilirler.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s